damanjaenhanneke.reismee.nl

Klaar voor de start, af! Op naar Bangkok.

Hallo allemaal,

En dan is het eindelijk zo ver! Bij de eerste vlucht meteen vertraging, dus dat begon goed. Twee uur om over te stappen lijkt genoeg tijd, maar dat viel best tegen. De vluchtviel eigenlijk enorm mee, Hanneke heeft ook heeeel lang geslapen dus die was er voor haar gevoel zo. Ik heb lekker filmpjes gekeken. Toen we er waren was het eerste avontuur een taxi regelen, dachten we dat we het goed voor elkaar hadden, werden we nog lichtelijk opgelicht. Dat hoort bij de ervaring van Thailand zullen we maar zeggen. Na wat gespeur hebben we ons hotel gevonden, midden in alle drukte op Khaosan Road. Toen eerst maar lekker gezwommen op het dak en een noodzakelijke douche genomen. Daarna zijn we wat gaan eten bij New Joe Guesthouse en daar hebben we getoast op de reis. Slapen was lastig de eerste nacht aangezien het hier behoorlijk rumoerig is, en we toch enigszins last hadden van het tijdverschil. Maar vandaag zijn we weer fris begonnen. Constant wordt je aangesproken met de vraag waar je naar toe gaat en dan proberen ze je in de tuktuk te lokken. Maar we beginnen er aan te wennen. We zijn naar Grand Palace geweest en Wat Phra Kaeo. De gebouwen waren prachtig met allemaal mosaïek. De smaragde Boeddha viel een beetje tegen. Het was mega druk, dus je verwacht wat, maar hij was maar 60 cm groot en stond op een hoge berg goud. Maar ach... ook weer gezien. Hierna zijn we richting Wat Pho gegaan, oftewel de ligende Boeddha. Die was in tegenstelling tot zijn smaragde broertje wel indrukwekkend. Hier hebben we ook een semi ontspannende massage genomen bij de massageschool. We kraakte goed, dus dat zal wel goed zijn.

Nu zijn we lekker terug in ons hotelletje en gaan zo weer op speurtocht naar wat lekkers te eten, maar dat zal wel gaan lukken.

Jullie horen waarschijnlijk snel weer van ons, maar voor nu over en sluiten.

Xoxo, Damanja en Hanneke

p.s. We zien aan de reacties dat het helemaal mis gaat, dus willen nogeven wat aanvullen.We hebben wel bij New Joe gegeten en dat was niet erg Thais, maar het eten en de bediening wel. Ook al kon je er ook een Thai burger krijgen hebben wij toch met succes de Thaise gerechten geprobeerd. Dat wilde we nog even duidelijk maken, voordat we voor cultuurbarbaren worden uitgemaakt ;-).

Veel sterkte met het weer, we hopen dat jullie niet wegwaaien.

annette

He lieve meiden!

top te horen dat jullie al zo veel hebben gedaan!! En inderdaad dat taxi gedoe hoort er bij!! Geniet ervan!

xoxo

Marc

Wel chill als je zo lang kan slapen in een vliegtuig, dan duurt niks lang.. Ik zie dat jullie al een hoop hebben gedaan!! geniet ervan, ook van het weer!! dat is hier nl helemaal Kl*te

You want Tuktuk??

Marc

Annette

o ja trouwens! tis hier super slecht weer dus jullie missen hier niets van de zomer!!
hihi

Christina

Terwijl ik dit zit te lezen giet het hier pijpenstelen en heb ik een propvolle agenda op werk! ik ben lichtelijk jaloers hahaha....

Inmiddels is hier een weeralarm afgegeven en zijn er bomen en al omgewaaid, is altijd leuk te horen wanneer je ver in een tropisch land zit hahahaha

Ik kijk uit naar jullie volgende avontuur en nog super veel plezier!!

xx christina

ow en over het eten gesproken.......kijken jullie uit haha ze verkopen daar soms nogal ongewone gerechten voor ons westerse mensen....

Wel spannend om te proberen natuurlijk

Danny en Nancy

heeey daman en han,

haha dat klinkt bekend 1 voet in het land gezet te hebben en gelijk belazert te worden haha ;) maar idd het hoort er bij "geloof ik" ;)

Jullie hebben al veel gedaan op de 1ste dag!! leuk hoor!! en daman hoe vind je de lucht/weer daar??? heerlijk hé :D heb er niks over gelogen toch ;)

zo en al een heerlijke massage gehad :)

nou lieverds geniet er lekker van maar dat komt vast helemaal goed :)

Ennuh idd het weer hier dramaaaaaa!!!! we zijn stinkend jaloers op jullie :) !!!!

we hopen snel weer wat te horen van jullie :)

dikke kuss nans en danny

mieke

zo weer een belevenis rijker en er zullen er nog vele volgen en een heleboel leuke denk ik kijk al vol nieuwsgierigheid uit naar jullie volgend verhalen haha

goetjes cor en mieke

ingrid

hoi meisjes,

blij dat het goed gaat met jullie,weer een ervaring rijker,ben wel een beetje jaloers vooral op die massage.
het is hier hondenweer lijkt wel herfst.
ik ga naar oma kan zij jullie verhaal ook even lezen.

nou de groetjes en tot horens xxxxxxx ingrid.

Pa eef

Hoi daman en Hanneke

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen
En al veel hebben gezien.. Zoals je al gelezen hebt
Schijnt hier de zon en is het bloedheet :)... Net zoals
Daar.... Ben klein beetje jaloers op jullie.. Nou geniet
Van het eten de cultuur en het zwemmen en de goedkope
Taxie 's ..en ik kijk uit naar de komende verhalen en foto 's .. Pa x

Santusia en Andrey

Hey lieverds,

Lekker dat jullie een goede vlucht gehad hebben en dat jullie lekker gekraakt zijn.
Hebben jullie de taal al een beetje onder de knie:)

Geniet van alles wat jullie doen en blijf ons vooral op de hoogte houden, zodat we een beetje weg kunnen dromen achter de computer i.p.v terug te keren in de werkelijkheid en dan dit snert weer te zien haha.

Een hele dikke smakkerd Toes en Drey

Markie Mark

Hey tweetal,

Mooi te horen dat de reis al de nodige ervaringen heeft opgeleverd. Hoewel ik jullie al wel op de cam heb gezien. Is dit verhaal een goede uitbreiding op wat ik gehoord had.

Damens geniet, en tot snel weer he;)!!!

kuzz Mark

Sandra en Wille van Dijk

Hoi meiden,

Goed te lezen dat jullie een fijne reis hebben gehad en Han zelfs heel goed geslapen, hoe kun je het? Was je een beetje moe?
Damanja heb je de slaap al een beetje kunnen inhalen?
Jullie hebben daar al gelijk mooie dingen gedaan en gezien. Prachtige foto's. Dan merk je toch dat jullie in een heel andere wereld zijn beland.

Op mama's gebroken pols na hier alles ok. Ze wordt a.s. donderdag geopereerd dus duimen maar voor haar.

Genieten jullie maar van alles. We lezen of spreken jullie weer snel.

Groetjes van Sandra en Wille

Oom Bas en Tante Nel

Jullie reis is begonnen en wij zijn dus weer geinteresseerd naar jullie spannende belevenissen.
Genieten hoor voor jullie samen.

sjaak/liesbeth

hoi meiden,
wat een mooie foto;s en fijn dat de reis goed is gegaan,
damanja heb je de crackers nog bewaard voor het geval dat je ze nodig hebt grapje.Nou het weer is hier erg rot
ik hoop dat jullie beter weer hebben groetjes uit spijkenisse

Sandra en Wille van Dijk

Hoi Damanja en Hanneke,

Gaat ie lekker op Bali? Wij hebben net jullie foto's weer bekeken. Ziet er allemaal erg mooi uit. Jullie doen op Bali ook vast weer spannende dingen. Prachtig om die andere kant van de wereld zo te verkennen.
Doe lekker op je gemak (tijd zat toch?) of hebben jullie het heel druk? We zullen het binnenkort wel weer lezen.
Hier alles OK.
Groetjes van Sandra en Wille